„8“/ press

Press reviews for „8“ by Anaïs-Tohé Commaret

„Anaïs-Tohé Commaret’s sees a group of young people reflect on achieving their desires. Infused with dreamlike moments, the film is a constantly surprising rumination on modern-day culture.“
review by Laurence Boyce for cineuropa.org

„Capturing both the alien nature of the asphalt labyrinth of its inhabitants as well as their desires to move outside of their current reality, the floating camera in 8 gorgeously slides between its protagonists, creating an ever-shifting experience that is hard to explain, yet undeniably beautiful to watch.“
review by Redmond Bacon for directorsnotes.com

L’histoire : Dans les immeubles d’une banlieue française, des jeunes rêvent d’argent et de réussite. Leurs souhaits finissent par obstruer les conduits d’aération, jusqu’à ce que tout autour d’eux commence à suinter. Pourquoi on l’aime : Voilà un poignant tour de passe-passe – cela commencerait presque comme un portrait social et mélancolique, mais ça se termine en film de fantômes lumineux venus du futur. Avec des images au beau grain vaporeux, la réalisatrice d’origine franco-chilienne Anaïs-Tohé Commaret transforme les désirs d’avenir de ses personnages solitaires en portes ouvertes vers une autre dimension.“
review by Nicolas Bardot and Gregory Coutaut for Le Polyester

„Für wenige Minuten entführt Anaïs-Tohé Commaret das wohlhabende Berlinale-Publikum in einen der ärmeren Randbezirke, vielleicht nicht unähnlich dem Pariser Vorort, in dem die Regisseurin aufwuchs. In Wohnquartieren, die so trist und unästhetisch sind als wollte die Stadtplanung die dorthin abgeschobene Unterschicht für ihre prekäre Lage bestrafen, wünschen sich die Figuren in andere Dimensionen oder sehen unwissentlich den Träumen der nächsten Generation beim Sterben zu. Eine in ernüchterten Kinderaugen reflektierte Impression der klaustrophobischen Enge systemischer Sackgassen.“
review by Lida Bach for moviebreak.de

„[…] 8 by Anaïs-Tohé Commaret. A film that is incredibly difficult to grasp in words, that slips through your fingers as soon as you try to grab it. It drift, as if caught in the infinite curves of an 8, and does whatever it wants.“
interview with Anna Henckel-Donnersmarck for the berlinale website

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